torsdag 20 april 2017

Stolta!


Så var då äntligen högen med virke flyttad från uteplatsen! Inte av mig. Jag har inte lyft en enda bräda - jag har haft fullt upp med att vara sjuk......
Men Tommy är stolt och nöjd med sitt verk!


Men idag ansåg jag mig vara i det närmaste frisk, så jag tog tag i växthusjobb - flytta ut pallkragar + jorden i pallkragarna till utsidan. Förbättra jorden, plantera morotsfrön x 2, (sommar- och vintermorötter), vattna rubbet och vara lite besviken för att jag inte fick sätta rödbetsfröna också idag. Men de är frostkänsliga, så de får vänta någon vecka, minst! Dessutom ska de visst blötläggas innan. Håhåjaja.......
Det var ganska slitsamt för en trött kropp som min var idag kände jag efter en liten stund. Men skam den som ger sig - jag lyckades slutföra det jag hade planerat! Så jag är också rätt stolt.....


Märkligt nog såg det riktigt snyggt ut på gräsmattan där allt virke har legat hela vintern. Fast lite krattning krävdes


innan utemöblerna fick komma på plats!


Så åkte vi hem och tog det lugnt en stund innan det var dags att åka till grannarna på Enerhögen. Vi blev både hämtade och hemkörda ett antal timmar senare - vilken lyx!

Och vilken lyxig förrätt - räkor, majonnäs, ägg, lax med hemlagad hovmästarsås, gräddfil med rödlök, rom....... Såå gott! Resten av middagen var inte sämre! Mycket prat och trevligt sällskap!


Vi blev kvar rätt många timmar! Och så fick jag låna den här boken som jag ska lusläsa den närmaste månaden innan grannarna kommer tillbaka.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar