måndag 3 april 2017

Sommarspaning


Det var ett tag sedan vi tog en riktig långpromenad. Idag var det dags. Jag måste se alla nykomna blommor. Det var en del. Alldeles i närheten blommade en bougainvillea alldeles överdådigt,


och strax intill hittade jag en massa nyutslagna "blomman för dagen"! Det var längesedan jag hade sådana hemma, men nu blev jag sugen - få se om jag kan hitta fröer när vi kommer hem.


I en hörna inne i stan blommade ringblommorna.


Och lite annat........


Inget jag känner igen, men vacker är den. Den liknar våra syrener.......


Här finns många fina gårdar.........


De liknar solrosor. Men det är inte solrosor. Fast stora är de.......


Jättekaktusar finns det gott om här.


Okända. Vackra. 


Utfarten från bymacken. Här tankar man (i alla fall om man har bil, vilket vi inte har....), och det gör man inte själv. Här får man bensinen påfylld, och rutorna tvättade, och dessutom kan man tvätta bilen och köpa ny gas till spisen!


På hemmaplan pågår renoveringen av Birgits lägenhet. Costas, grannen som kan allt och lite till, spacklar väggen. Snyggt blir det, och välgjort!


Resten av jobbarna har en välförtjänt paus...........

Långt över 20 sköna plusgrader har vi haft idag. Det vädret ska visst stå sig i morgon också. Jag tror att vi tar en busstur till Larnaca då..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar