söndag 30 april 2017

Måste fixa......


Jaha - minusgrader på morgonen, precis som vanligt. Som tur är tycks våra blommor ha vant sig och klarar det utan större problem. Men inte går det så särskilt fort med växandet, inte! De här står i landet utanför dörren till lägenheten. Vad det är vet jag inte. De liknar tulpaner, men de glupska odjuren som vi har här också tycks inte gilla dem, så det kanske är något annat....

Jag tillbringade rätt många timmar vid Drömstugan idag. Måste ju fixa innan vi blir borta härifrån en vecka! Gurkplantorna som har kommit upp fick flytta in i barnkammaren tillsammans med alla andra småplantor i väntan på utflyttning till växthuset. Det dröjer nog ett tag till...... Rödbetsfröna är i jorden - nu får det inte bli minusgrader mer, för det tycker de visst inte om. Dill och persilja har jag sått i växthuset - där fick vi en nästan osannolikt bra skörd förra året, så jag hoppas på en repris i år. 

Nu har vi tre pallkragar lediga i växthuset. Där blir det gurka, tomater, paprika och kanske lite mera kryddor. Sockerärtorna kanske också får plats - de får i alla fall inte plats utomhus konstaterade jag idag! Och kanske kan vi bygga några smala odlingslådor att sätta lite annat i...... Virke har vi ju!

Det blev en riktigt skön dag, med - faktiskt - tvåsiffriga temperaturer och en hel del sol!


Tommy vistades i båten större delen av dagen. Han måste ju kolla att allting funkar som det ska. Och det gör det!


I morgon blir det en sväng till stugan för att vattna lite. Och så blir det packning, för på tisdag flyger vi till Portugal via Gardermoen.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar