onsdag 19 april 2017

Rastlös - ett gott tecken?


Solnedgångar är aldrig fel, varken på Cypern eller i Gustavsfors!


Gårdagen tillbringade jag inomhus och vårdade min förkylning. Det hände alltså absolut ingenting i mitt liv! Gå ut och ta ett par bilder var det inte tal om. Altanen var det närmaste jag kom frisk luft. Men där kan man också få en och annan vacker bild......

Idag var jag väldigt rastlös - det måste väl betyda att jag är på bättringsvägen, eller? Så när Tommy åkte till Bengtsfors och tandläkaren passade jag på att städa. Hade han varit hemma så hade han försökt hindra mig - han tycker att jag ska ta det lugnt lite till!


Sedan var jag bara tvungen att åka till Drömstugan en sväng - det är ju flera dagar jag var där nu!
Rabarbern tackade för ny jord och kogödsel genom att sätta fart och snabbt ta sig igenom det nya jordlagret.


Här pågår en del arbete........ Ja - det är inte jag som har arbetat de sista dagarna förstås.....


Den stackars camassian råkade illa ut i år. Den föll offer för ett av de där glupska odjuren. Rådjuren alltså. Vi får väl se om den kan repa sig och blomma - den är ju så fin, och den blommar läänge!


Men det känns tveksamt i år......


Utanför lägenheten finns en pallkrage. Nu finns där 12 sättpotatisar i den. Jag tror att de kommer att gilla solsidan här!


Dagens sista jobb - plantera om våra övervintrade pelargoner. De har stått i stugan sedan rätt långt innan vi åkte till Cypern, och de borde ha varit beskurna, omplanterade och på gång för längesedan! Dessutom hade de nog uppskattat en skvätt vatten någon gång under vintern. Men är man inte här, så..... Fyra av nio finns det lite liv i i alla fall. Nu får de stå i köksfönstret i lägenheten tills frostrisken är över - då får de flytta tillbaka till Drömstugans trädgård!

Och sedan tog energin slut, och nu är jag inte rastlös längre. Och näsa och ögon rinner.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar