måndag 17 april 2017

Påskhelgen


är i det närmaste över - det är kväll och annandag påsk. Den här påskhelgen går väl till historien som en av de senaste årens kallaste. Och snöigaste (fast inte så mycket hos oss, tack och lov!), och rätt blåsig också för den delen. Det var väl inte vad vi hade önskat oss direkt. Vi skulle kanske stannat på Cypern lite till.......

Men då hade vi missat påskmarknaden på Folkets Hus. Oj så mycket folk det var där!


Och aldrig har jag nog sett så mycket bilar i lilla Gustavsfors!


Den här föll jag för. Och lite annat smått och gott..... Som varmrökt lax från Krokfors till exempel! Det åt vi till middag på långfredagen.


Påskaftonens middag.....
Den var god!


Påskdagen - vi tillbringade några timmar vid stugan. Där finns lite att göra. Och fänrikshjärtana slår snart ut.


Odjuren, alltså rådjuren, har varit och tuggat lite överallt. Förra året hade de ätit upp alla bladen på bergeniorna. De hade de inte gjort i år. De hade bara bitit av de flesta bladen och lämnat dem bredvid. Men några hade de missat, så det kommer ett par blomknoppar!


Tomaterna kom upp med rekordfart efter bara 3 - 4 dagar! Kanske det blir egenodlade tomater i år  alla fall!


Och så var det bingolotto på påskdagen då. Och Tommy vann 100 kronor. Och jag vann som vanligt ingenting. Nåja - då gick det ju ihop i alla fall......

Så vaknade jag till annandagen med huvudvärk, ont i halsen, rinnande ögon och näsa. Den första förkylningen på två år, så jag ska väl inte klaga. Men jag har varken tid eller lust att vara sjuk! Fast nu får det bli en tablett och sängen väldigt snart känner jag.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar