tisdag 23 april 2013

Röda Faran


fick komma ut från förrådet idag. Pumpad och klar var hon redo för den första vårturen, till Gustavsfors lanthandel. Men jag ångrade mig nästan halvvägs, för oj vad det blåste!


Det verkade vara motvind mest hela tiden. Och var det inte motvind så var det sidovind! Fast - det var bra med vinden i alla fall, för nu gick den sista isen på Lelång. Nu finns det bara lite, lite is inne vid kanterna!


Men mycket grönt såg jag inte på min mödosamma färd till affären och tillbaka. Jag hade hoppats på vitsippor, men nej - det mesta var grått och brunt fortfarande.


Fast därhemma i de nykrattade landen börjar jordgubbsplantorna spira!


Och vårsolen sken - på mig och på en rätt nöjd Pajen.............

1 kommentar:

  1. det ser i alla fall ut att vara skönt väder...
    Annika

    SvaraRadera