fredag 26 april 2013

Båten och rabarbern


Jag glömde göra hål i blomlådorna innan jag planterade. Hjärnsläpp! Det händer ofta numera tycker jag........ Men vi åtgärdade det idag!


Båten är fortfarande övertäckt med en stor presenning, fastknuten efter alla konstens regler, så det går inte att komma i och se hur det ser ut därinne. Men förhoppningsvis åker den av till helgen - det lovade i alla fall varvschefen! Bra - då kan man börja jobba när det blir sol och varmt!


Sol har det varit de senaste dagarna, men den där fixamedbåtenvärmen låter vänta på sig! Fast fint är det, därnere vid varvet!


Kan man kika lite under presenningen?


Vid Drömstugan har det börjat växa så smått. Varje dag har vi räfsat och fixat och donat, och varje dag sticker det upp nya små saker, gröna och röda och konstiga.


Konstiga som sagt. Men när jag tittade på bilder från i höstas såg jag att just där växte det rabarber då. Så det måste väl vara nya rabarber.  Rabarbersmulpaj med vaniljsås blir det snart!


Pajen har upptäckt att skogen är ett ganska trevligt ställe. Så nu tar han sina små turer alldeles på egen hand. Fast han går aldrig längre än att han kan se någon av oss.........


Våra döda solcellslampor i trädgården har vaknat till liv och lyser vackert på kvällarna, som för övrigt blir längre och längre för varje dag som går..............

1 kommentar:

  1. Så mysigt med er stuga! Åh alla växtersom ni får upptäcka i trädgården..

    SvaraRadera