tisdag 23 januari 2024

Sol, vind och vatten


Om det ser ut så här över havet när man kommer ut på morgonen så vet man att det kommer att bli en fin dag!


Det stämde. 21 underbara grader! Och hemma verkar det ju vara rena katastrofen! Tur för oss att vi är där vi är just nu.....


Tommy slog sig ner på altanen och blev kvar där rätt länge. Jag blev lite rastlös efter ett tag, så jag tog en promenad. Inte jättelång, det funkar inte så bra ännu med höft och rygg, men det går framåt i alla fall. Innan våra tre månader här är över kanske jag kan gå jättelångt!


Vår pool. Där är det lugnt vid den här tiden på året. Sist vi var här var det visst 12 grader i vattnet.......


Vi har haft ett par kyliga dagar med nordanvind. Nu har vinden vänt och värmen kommit tillbaka, men vågorna är höga fortfarande. Till glädje för surfarna! Idag var det ett gäng som hade vågat sig ut på surfbrädorna. Det såg ut att vara rätt jobbigt........


Vackert är det!


1,9 km visade min stegräknare på telefonen. Jag får väl vara nöjd med det.......







 

2 kommentarer:

  1. Det ser underbart ut 🥰

    SvaraRadera
  2. Såå roligt att följa ! Skönt att det går framåt med stegen!😊 tårtjuryn 😀gunilla

    SvaraRadera