måndag 29 januari 2024

Marknad och besök

Så har nästan 4 veckor passerat. Tiden går alldeles för fort! Vi har tagit det väldigt lugnt - precis vad vi behöver. Lite promenader, mys i solen på altanen, gärna med varsin ljudbok i öronen. Den senaste veckan har vi haft riktigt sommarväder, 25 - 26 grader i skuggan och strålande solsken! Ibland har vi faktiskt fått dra oss in i skuggan en stund..... Hemma är det väldigt skönt att inte vara just nu. Vintern verkar ha tagit ett järngrepp om Sverige, och hade vi varit hemma hade vi väl inte ens vågat oss ut i all snö och ishalka!

I onsdags tog vi bussen till centrum för att gå en sväng på marknaden.Fast hem gick vi! Det blev ändå en promenad på nästan en halvmil. Så längt har jag inte gått på väldigt, väldigt länge!

Marknaden i La Mata var som vanligt välbesökt. Det fina vädret hade lockat hit många. Ja, och så alla färska grönsaker och frukter förstås. Och kanske allt krimskrams.....

Blommor i mängder! Vi köpte inga, men vackert var det!

Fast Tommy hittade en ny keps!

Och så blev det förstås en grillad kyckling och vitlöksoliver! Middagen är räddad i två dagar!

På hemväg

med många pauser för att beundra utsikten och vila trötta ben!

Igår, söndag, fick vi besök av Anette  och Lasse som är här på en treveckorssemester. Vi brukar ses när vi är här samtidigt, men nu insåg vi att det var 4 år sedan sist! Först ställde pandemin till det, och förra vintern fick vi stanna hemma för att vänta på min operation (som blev av i juni!).

Det är alltid lika kul att ses! Och under tiden de var här tog Sverige brons i handbolls-EM, så vi var tvungna att kasta ett öga på TV:n då och då mellan allt prat!

Nu har vi ett par molniga dagar framför oss (säger i alla fall våra vädersajter) innan solen och värmen kommer tillbaka igen. Men vi har ju hela oceaner av tid kvar förstås........