lördag 30 november 2019

Från mörker till vintersol


Den mörkaste novembermånaden på åtskilliga år är nästan till ända! I flera veckor har det känts som natt hela dygnet. Jag vill inte vara utomhus i regn, dis och sura vindar. Lille Miss hade säkert gått ut om han hade fått. Men det blir inget med det än så länge. Så då får man väl roa sig inomhus då.......


Man kan bada i diskhon. Och vattnet i kranen är godare än det i skålen.


Man kan hoppa upp till lägenhetens högsta punkt och sitta där och spana.


Man kan sova där uppe en stund också.


Och så kan man tugga sönder lite papper - en bruksanvisning som säkert ingen behöver.......


Och så kom då äntligen solen tillbaka - den har jag saknat i flera veckor nu! Då måste man ju ut en stund i alla fall, trots en snål nordanvind och ett antal minusgrader.


Det blev kallt om händer och fötter innan jag var hemma igen, men det blir vackra bilder i det bleka solljuset! Bron över Dalslands kanal,


och samma bro, fast vyn åt andra hållet.


Idag var det festligheter i Optimistens lanthandel! Här har installerats sprillans nya kylar och frysar den sista tiden, och det måste förstås firas! Musik mitt i butiken


och tomten på besök!


I kassan var det trångt denna dag! Jag tror att nästan hela Gustavsfors hade gått man ur huse för att fira, gå tipspromenad inomhus (undrar om vi vinner något? Rätt många kluriga frågor var det......), passa på att handla till extrapriser,


beundra den julpyntade butiken och prata bort en stund med både kända och okända!


Kaffe och tårta serverades också - gott och väldigt mysigt!


Så småningom vandrade vi hemåt i vintersolen, i lagom tid för att se Sverige ta ett guld i skidskytte!

Vi ska visst få behålla lite vintersol ett par dagar till. Det gläder mig! Och till sommarsol är det bara 13 dagar kvar..........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar