onsdag 7 november 2018

Grått, grått och grått. Och grått.


Det är bara smällspirean som lyser upp trädgården vid Drömstugan. Den har tappat en hel massa blad, men de som är kvar är fortfarande vackert röda - nästan så man blir lite glad mitt i all gråheten!


Inte så mycket som en höstaster finns kvar. Det är inte så kul att komma hit längre. Det är långt till våren......... Men vi får ju åka hit och titta till ibland. Och lite finns det kvar att göra innan vi stänger definitivt inför vintern. Och nu är det bara 39 dagar kvar tills vi åker till vårt vinterhem i Spanien, och trots gråheten går dagarna rätt fort, kanske för att de blir kortare och kortare för varje dag (och jag blir tröttare för varje dag!). Idag vaknade jag vid 8- tiden - det är sent det! Men Chilli väckte mig - han försökte jaga fåglar från insidan och lyckades välta ner termometern i fönstret. Då gick jag upp. Jag trodde att han ville ut - han brukar ha bråttom ut på morgnarna. Men icke - han ville ha lite mat och mycket kel bara. Det fick han förstås.


Nu har Chilli kommit på att det är rätt mysigt att vara inne i brasvärmen. Innan var han ute säkert två tredjedelar av dygnet - nu har han minskat ner utetiden rätt ordentligt. Det är skönt att ligga i soffan mellan oss när vintern börjar smyga sig närmare........

Inte är det mycket man har lust att göra, varken på utsidan eller insidan nu i november. Men idag fick vi i alla fall klarat av årets influensavaccination. Så var det gjort - nu hoppas vi slippa influensan även i år.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar