torsdag 1 november 2018

Ljus och luft


Det måste vara minst två månader sedan jag tog en långpromenad - det var innan jag blev dålig. Idag var det dags. De senaste dagarna har jag gjort nytta inomhus - det gråa och regniga och kalla lockade inte alls. Men idag kände jag att jag behövde ljus och luft! Vi tog en sväng för att titta till stugan, fylla på mat till fåglarna och hämta mer ved. Sedan åkte Tommy vidare till sitt båtjobb, medan jag tog mig hemåt till fots.
Den bleka novembersolen visade sig då och då, vinden höll sig lugn och det var flera plusgrader - riktigt behagligt för att vara den första november. Jag passerade grannarnas bäck - den som var helt uttorkad i somras.


Trollskogen........


Utblommade höstbruna buskar kan vara riktigt vackra.


Jag tog en liten extrasväng ner till badplatsen.


Där var det förstås tomt och tyst, men solen fortsatte skina


och jag blev sittande en stund på samma sten som vi satt på i somras när vi var här och badade, om och om igen - hemma vid stugan var det alldeles för varmt ibland. Eller ganska ofta....


Det är lite svårt att tänka sig just nu - 25 grader i vattnet och över 30 på land! Undrar om vi får vara med om en sådan sommar igen? Men det är väl knappast troligt. Fast hoppas kan man ju......


Det går inte att sitta på den där stenen alltför länge nu - då fryser man! Så jag gick tillbaka, uppför den branta backen och insåg att det där med att kondition är färskvara stämmer bra - jag var alldeles slut när jag äntligen var uppe!


Efter två timmar var jag hemma igen. På trappan var det varmt i solen, så där satte jag mig en stund. Och ljungen var vacker i ljuset från novembersolen.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar