onsdag 23 november 2016

Inte ett dugg imponerad


Rätt många plusgrader. Men surt. Och småregnigt, hela dagen. Det hindrade oss inte från att åka till Drömstugan för lite höstarbete. Eller - vinterarbete snarare, för idag kom vintern enligt klart.se! Bara 121 dagar kvar till våren då, också enligt klart.se!


Tommy krattade löv och planterade en liten gran till. Jag försökte få igång våra adventsljusstakar. Det gick jättebra - tror jag......Få se om det funkar med timer då...... Ikväll hade vi inte lust att åka och kolla!
Sedan gick jag loss ordentligt! Nu är jag trött på att se allt vissnat och halvruttet överallt, så jag klippte. Och klippte. Och klippte lite till. Och jag var inte särskilt försiktig och snäll, inte. Allt skulle bort. Och allt hade slutat växa och var halv- eller helruttet,  allt utom mitt värsta hatogräs - gräs i rabatterna! Det växte och frodades fortfarande, grönt och fint. Och jag var inte det minsta imponerad! !Jag klippte av så mycket jag orkade. Inte för att det hjälper förstås. Inget hjälper nog mot gräs som växer in i de tidigare vackra blomsterlanden. Gräs ska hålla sig på sin plats tycker jag, det vill säga i gräsmattan!


Dagens post! Häromdagen beställde jag en ny telefon - en Nokia. Inte för att jag inte älskar min iPhone 4S (jag vet- jag är hopplöst efter min tid!) men när jag är utomlands vill jag ha en telefon med landets kontantkort som funkar att ringa med. Punkt slut. Och min urgamla Nokia som har fått följa med på mina resor i många år nu är på väg att ge upp insåg jag i vintras. En ny Nokia från Netonnet för 299:- är väl inte alldeles fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar