fredag 22 april 2016

Missar nog........


Jaha - dags att vakna? Kanske han bor under här någonstans - jag missade var han kom ifrån. Helt plötsligt var han bara där. Och han stannade rätt länge, Det var nog skönt i solen. Det tyckte i alla fall jag. Men inte kan man väl sitta där i solskenet och njuta bara - nej, jobba, jobba, jobba är det som gäller nu. Vila får vi göra senare.........


I höstas tog vi hem rodret till båten, även kallad Skönheten. I alla fall av mig.. Det var extremt tungt då. Det var inte så mycket lättare nu kan jag säga......Tommy tog sig an den tröttsamma och jobbiga  uppgiften idag - slipa och olja - ett riktigt skitjobb som tog större delen av dagen. Men nu är det gjort, och han är nöjd, nyduschad och mat har han också fått. Allt är lugnt, det är fredagskväll, och i morgon väntar nya arbetsuppgifter! 
Ja - Skönheten ja - jag återkommer till henne......


Jag tog mig an landen - rätt mycket grovrensning och klippning av förra årets spretiga och torra saker blev det idag. Men lilla landet framför ytterdörren rensade jag ordentligt, och dessutom fick det en massa hästbajs och lite ny jord. Där har Camassian och vårkragen kommit ganska långt! Nu är jag nöjd för idag, och supertrött. Jag kommer nog att missa sista delen av Let´s Dance idag misstänker jag.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar