lördag 23 april 2016

23 april - vad ska man säga?


Kyligt - 8 grader, men rätt vackert ändå. Sol, och moln, och sol igen. Vi tog säkert av och på jackorna tio gånger idag! Jag chansade och hängde ut dagens tvätt, för första gången i år. Det skulle jag inte ha gjort. När jag just var klar så började det snöa! Inte så mycket visserligen, men ändå! Men nu struntar jag i den - den har ändå inte torkat, så den får hänga där tills i morgon. Och då är den väl djupfryst kan jag tro......


Pionerna är på gång. Det lär ta ett tag innan vi ser några blommor, men den kommer i alla fall!


Och det gör fänrikshjärtana också! De är tidiga, de små liven!


I år blir det sommarblommor i skottkärran - få se om de trivs där. Men först måste jorden tina lite mer - den var ganska isig idag. Vad är detta - den 23 april?


Förra året tror jag inte att vi fick en enda blomma på äppelträdet. I år har det i alla fall en hel massa knoppar. Men ska det fortsätta så här, med flera minusgrader på nätterna och knappt över 7- 8 grader på dagarna så vete f-n......


Det lilla landet fixade jag klart idag. Nu ser det riktigt fint ut. Annars har vi tagit det lite lugnare idag - det kom order om det från Cypern igår! Bror och svägerska tycker att vi sliter för mycket, och de kan de nog ha rätt i.Fast det är ju roligt också, och det blir ju så fint! Men kroppen protesterar, och det gamla onda knät gör sig påmint....... 

I morgon ska det visst bli ett riktigt skitväder. Det kanske är lika bra, så vi får vila våra kroppar lite.......



  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar