onsdag 27 april 2016

En syn för gudar


Lite onödigt är det väl - att vakna klockan sex. Men det var precis vad jag gjorde. Lite snö hade fallit, och flera minusgrader var det - igen! 

Det tog några timmar innan världen hade tinat upp och penséerna och vi hade vaknat till liv på allvar. Dagens stora uppgift var att åka till Dalslands Motor i Bengtsfors och hämta avgassystemet som vi beställde i måndags. Den lilla Gröna börjar mullra mer och mer, och vår privata bilexpert som har lovat hjälpa oss hittade rätt mycket rost och hål på det gamla avgassystemet. Det är bara att bita ihop - gamla bilar behöver nya delar ibland!

När vi ändå var i metropolen Bengtsfors passade vi på att besöka plåtslageriet och beställa en plåt att lägga framför vedspisen - något som vi har planerat ända sedan vi köpte Drömstugan. Nu blev det av. När vi ändå var där passade vi på att titta på nya spisar och kaminer. Vår gamla vedspis har sett sina bästa dagar och borde nog bytas ut.......Vi hittade ett par fina. Men vi får fundera lite - de var inte gratis direkt!


När vi kom tillbaka tog vi tag i trädgården igen. Tommy fortsatte kratta de miljontals löven, och jag rensade nästa land. Det var nog en syn för gudar - där satt jag på min lilla pall (det kanske avlastar rygg och knän - kanske!) medan solen strålade och snön föll stilla! Tyvärr fanns ingen fotograf i närheten.......

Nåja - halva landet är klart, gödslat och har dessutom fått lite ny jord. Kanske tar jag andra halvan i morgon. Kanske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar