lördag 9 april 2016

Tur

hade vi med vädret idag! Nu har regnet vräkt ner i flera dagar, och igår när vi åkte hem var det riktigt aprilväder - sol, hällregn, hagel och en fantastisk regnbåge! Fast den sistnämnda fanns bakom oss på E 20, så det var inte läge att försöka ta någon bild på den tyvärr! Idag var det däremot sol nästan hela dagen, och den utlovade vinden kom tydligen av sig. Det var bra, det!
Dagen började ovanligt sent.Jag sov till halv 9 - när gjorde jag det senast? Och inte nog med det - jag kunde sovit ett par timmar till kände jag. Det känns lite ovant - jag som har vaknat mellan 5 och 6 nästan varenda morgon sedan vi kom hem från Cypern! Men det har varit en intensiv sista vecka, och jag har nog lite sömn att ta igen.......

Men innan 12 idag var jag på plats på återvinningen! Nu skulle de kastas, de där prylarna som jag har haft på gång i minst ett halvår! Åt andra hållet var det vackert, och en segelbåt var på väg förbi!

När jag ändå var på gång passade jag på att handla och hämta posten. Utanför affären hittade jag årets första maskrosor.......

När jag hade hämtat andan efter dagens rivstart tog vi en sväng till Monica och Per-Erik. Där vankades kaffe, kanelbulle och prat. Och sedan fick vi en Kaffe Karlsson! Det har jag bara hört talas om tidigare, men det var en riktig hit! Mums, så himla gott! Det har vi inte druckit för sista gången!

Det var nära att vi hoppade över den där planerade promenaden, för tiden rusade - eftermiddag, redan! Men som tur var tog vi en kort sväng med sikte på tallskogen och bänken där,

och där var det vindstilla och alldeles underbart!

Så vi blev kvar en stund. Och minsann - börjar det inte grönska lite på Et!

Hemvägen gick vi längs stränderna.

Första viken - där är inte så mycket tång som det brukar vara vid den här tiden.

I gästhamnen låg faktiskt flera båtar. Och fler lär det bli - snart!

Jaha - där kom en till!

Äntligen - våra påskliljor på uteplatsen har slagit ut! Och de har spridit sig och är på väg in till grannen!

Och så har scillan börjat blomma utanför grannhuset!

Vilken fin dag det blev, den första dagen hemma på Rörö! Få se hur länge vi blir kvar här innan Drömstugan kallar...........