torsdag 4 september 2014

Utarbetade


Sensommar! Drygt 20 grader på dagarna, sol och milda vindar. Det gillar vi - måtte det fortsätta ett tag till så kanske det blir en båttur några dagar nästa vecka. Då kan vi passa på att leta kantareller innan älgflugorna förmörkar min tillvaro. Ännu så länge har jag bara sett någon enstaka, men snart svärmar de väl i skogarna, mina mest avskydda kryp!


Nu samlar sig båtarna där nere på varvet. Det börjar bli dags för upptagning. Varvschefen har haft semester några veckor, men nu är han tillbaka - han kommer att ha mycket att göra ett tag framöver......


Snart kommer man varken ut eller in här..........


Det blev en snabb sväng till varvet idag - vi hade att göra hemma. 

Grannens katt hälsade på en stund. Han vill gärna komma in och lägga sig inne hos oss. Men det får han inte. Däremot får han gärna använda trädgården som jaktmark och ta så många möss som möjligt. Han är en duktig jägare, den här katten1


Eftermiddagens timmar ägnade vi åt fortsatt arbete utomhus, Tommy med gräset och jag med veden. Mellan varven tog vi en och annan paus och luktade på blommorna!


Fortfarande blommar fackelblomster och gullris


och till och med flox, som jag trodde skulle vara utblommade vid det här laget. Blommor och sol lockar fram lite fjärilar igen, och humlorna ger sig inte i första taget, utan de jobbar på!


Så - sent på eftermiddagen stämplade vi ut! Gräset är klart. Veden - ja, en rad till har flyttat in i vedboden idag. Vi är rätt nöjda. I morgon tar vi det lite lugnt tror jag, för nu är vi utarbetade och har ont både här, där och överallt.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar