måndag 15 september 2014

Dagen efter valet


känns det lågt - väldigt lågt. Visserligen åkte Alliansen ut, men vad blev det i stället? Det började så bra där jag slutade inlägget igår. Rött, grönt och rosa! Men det sprack rätt snabbt när de riktiga siffrorna började strömma in


och det rosa ändrade färg till brunt. Och brunt gillar jag inte. Och nog är det stor risk att det blir maktkaos alltid........


Visst - vi är fortfarande 87 procent, men de där nästan 13 procenten är 13 procent för mycket. Hur den här regeringen ska se ut och hur den ska fungera - ja, det är en gåta för mig. Men nu har jag gjort det jag kan - nu är det bara att vänta och se........ Och hålla tummar - igen!


För att skingra tankarna och få något annat att göra tog vi en sväng till varvet. Båten ska ju tittas till då och då......

På Alcatraz har nog turisterna och scoutgrupperna åkt hem, för hästarna som brukar gå på baksidan anläggningen, fick beta på framsidan idag.


De såg ut att gilla det!


Och med båten var allt väl. Hon ligger där hon ligger, Skönheten, och om vi kommer ut på någon mer tur - ja, det återstår att se.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar