tisdag 8 november 2011

Det är nog dags...


..........att börja tänka på vinterväglag i alla fall! Jag hade hoppats slippa snö, is, halka och annat elände, men när som helst slår nog vintern till är jag rädd. Så den här veckan ska vinterdäcken på!


Idag på morgonen låg dimman tät över Rörö, och temperaturen var på väg nedåt. En bra dag att åka till stan och uträtta nödvändiga och mindre nödvändiga ärenden. 


Ett av de nödvändiga: Nya torkarblad runtom! Biltema - ett bra val att inhandla sånt där - trodde jag. Det visade sig vara fel. Eftersom jag inte hade bilen med mig och inte hade en aning om vilka torkarblad jag behövde så kunde de inte hjälpa mig........Men på Mekonomen, inte långt därifrån, hade de inga problem! Fick de bara mitt registreringsnummer, så........ 373 kronor fattigare, men nöjd, lämnade jag Mekonomen med nya torkarblad. Det gäller ju att snygga till bilen lite, nu när den snart ska säljas!



Blomsterlandet - en annan nödvändighet. Man måste ha något vackert med någon annan färg än grått eller brunt att titta på inomhus, nu när naturen tycks befinna sig mitt emellan


liv

och


död...



1 kommentar:

  1. Godmorgon tjejen tittar inom innan jag ska ge mig ut på tur. Ledig dag ska inledas hos frissan. Idag känns det skönt att det nästan är ljust.

    Blommor låter ju betydligt roligare än bil speciellt nu då du ändå planerar göra dig av med den.

    SvaraRadera