måndag 28 november 2011

Dagen efter Lill-Berit


...........(som gårdagens storm tydligen hette) tog Tommy och jag en tur ut på Et och upp i bergen tillsammans med Monicas "raggmunkar" som vi hämtade upp på vägen.


Där uppe blåste det fortfarande friska vindar - nästan så att man fick ont i öronen!


Men hundarna brydde sig inte ett dugg - de var bara lyckliga att få springa fritt i bergen!


För inte en själ förutom vi var ute den här tidiga eftermiddagen! Och solen visade sig, och en hel massa plusgrader var det - åtminstone sådär åtta stycken..........


28 november - det är nästan så att man tror att det inte kommer att bli någon vinter i år - och inte mig emot - jag avstår så gärna från snö och minusgrader...........


Det här är mycket trevligare - sol över bergen och Ersvan........


Och sedan blev det fika och pratstund hos Monica och Per-Erik - en riktigt skön dag utan ett enda måste!
Men vacker är jag inte - offer för Lill-Berits framfart som jag är..........

1 kommentar:

  1. Skönt med pausen som kommer efter stormen! Så gulliga ni är tillsammas!

    SvaraRadera