torsdag 4 mars 2010

Vårtecken


Tro inte att jag har sett scilla ännu! Men jag behöver lite vårbilder. Nu får det räcka med vackra vinterbilder! Jag gick ut för ett par timmar sedan i tron att det skulle vara lite våraktigt ute. Solen skiner från en i det närmaste klarblå himmel och det såg riktigt skönt ut........ Inifrån ja! Jag glömde att kolla termometern, och att det blåste ordentligt hade jag inte heller lagt märke till. Så det blev en kylig erfarenhet. Långkalsongerna kan jag nog inte lägga undan ännu..............
Men lite vårkänsla är det i alla fall. Snö och is börjar smälta undan så sakta där solen ligger på, och snart kanske man kan lägga undan broddarna också! Fåglarna kvittrar hejvilt på morgnarna, och det är ljust när jag går hem ifrån jobbet! Så vi är på rätt väg.........
Vid 15-tiden når solen fram till min balkong, och då blir där riktigt skönt! (Inglasad, märk väl!) DET är ett riktigt vårtecken! Ett annat är att den obarmhärtiga marssolen avslöjar att det var väldigt längesedan de där balkongfönstren blev tvättade. Man ser knappt ut. Dammet inomhus syns däremot väldigt väl! Måste nog göra något åt det här snart.........
Nu är det bara knappt 9 veckor kvar till avresa! Det känns overkligt just nu, men snart är det dags att börja fundera på packning, valutaväxling m.m. viktiga saker. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag att göra allt i sista sekunden - som vanligt. Men fundera på det kan man börja göra långt innan!

1 kommentar:

  1. Vilken fin bild...snart ser man scillan i massor här på Rörö också. Du har så rätt ....det är så fint när man sitter inomhus eller i inglasat men luften är riktigt KALL!!
    Ha det riktigt gott så hörs vi...Kram

    SvaraRadera