onsdag 10 mars 2010

8 veckor kvar!

Nu börjar det kännas som om det närmar sig resan......... 8 veckor är mindre än 2 månader! Jag behövde något vackert, så igår gick jag och köpte en ny orkidè. Mina gamla för en tynande tillvaro - jag kastade två och planterade om resten. Men de är en sorglig syn och jag är inte säker på att de överhuvudtaget överlever den här vintern. Hoppas att den här blommar ända tills det är dags att resa!
Tur att jag hade ett presentkort (tack pappa), för det är inte billigt att köpa orkidèer! 169:- gick det kalaset på. Undrar hur många man hade fått för det priset i Thailand? Troligen tillräckligt för att fylla ett helt orkidèfönster på Malee Garden.......
Ikväll blir det fest med arbetskamraterna, och i morgon åker jag till Dalsland - en ny miniresa!

3 kommentarer:

  1. Vet du om att du ska ge dom öl? Bara en liten skvätt... du måste offra dig och dricka upp det mesta själv ;-)

    SvaraRadera
  2. Oh vilken vacker orkidé!
    ...men Marie-Anne, jag trodde du hade testat med öl...bara pytte-lite kunde dom väl få....

    SvaraRadera
  3. De har fått öl, men tjurar i alla fall...........

    SvaraRadera