söndag 6 november 2022

Till slut


så kom det där samtalet jag väntat på i 4,5 månader. Dagen efter kom kallelsen i brevlådan. 4 dagar senare skulle jag vara på ortopedmottagningen i Uddevalla.


Tur att det gick så fort från kallelse till besök, för det var aningen nervöst några dagar. Vad skulle läkaren säga? Hon undersökte mig och konstaterade att det var hög tid för operation av höger höft. Men det var också hög tid för operation av vänster höft, vilket jag själv har misstänkt ett tag nu...... Hon föreslog att båda höfterna skulle opereras samtidigt! Det brukar gå bra sa hon - lite jobbigare i början förstås, men fördelen är ju att man blir OK igen snabbare! Fast jag fick förstås lite panik. Hur ska jag klara det? Men det är mitt beslut, och det beslutet har jag lite tid på mig att fatta......


Så nu funderar jag. Och funderar. Och funderar igen.......





 

2 kommentarer:

  1. Åh - äntligen! Båda höfterna låter jobbig, men varför inte…så är det gjort 💕

    SvaraRadera
  2. Lycka till .kram från Reidun

    SvaraRadera