lördag 1 februari 2020

Värmebölja


Efter stormen Gloria blev det varmare och varmare. Jag hittade de första jordgubbarna i affären - det kunde jag förstås inte motstå!
Jordgubbar med grädde till frukost - äntligen!


Lomas restaurang - där sitter vi gärna en stund. Där är det alltid en hel massa folk - mycket att titta på!



Det tyckte tydligen pippin också......


På hemväg i ljuvligt väder.......


Ibland blir man väldigt less på att laga mat. Ibland vill man ha en hämtpizza. Och då går man till Vela Beach, en av strandrestaurangerna, och beställer en sådan!


Nog har vi en riktig värmebölja här just nu. Igår kväll vid 23-tiden när jag var på väg i säng så tittade jag på termometern på utsidan - 19 grader!


I morse när jag kom ut vid 7.30 var det 16 grader. Jaha - rekord för i år! 


Kan man vara annat än nöjd, nyklippt och solbränd?


Idag slog äntligen den där hibiskusknoppen ut som vi har väntat på både länge och väl. Kanske inte så konstigt - den fick väl en värmechock! 28 grader i skuggan. Dit flyttade vi in efter en stund, båda två. Det finns gränser för hur mycket sol och värme man tål i vår ålder utan att svimma..........





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar