onsdag 19 juni 2019

Midsommarfint


Inte bara i trädgården vid stugan är det fint - hemma blommar jättevallmo! Det har den väl aldrig gjort förut, så jag undrar var den kommer ifrån. Eller så har jag bara missat den - den blommar ju över rätt fort..... Igår fick jag i alla fall se den när jag var och tittade till hemmet!


Vid stugknuten har Portugalpelargonen fått sina första blommor


och resten av pelargonerna - de helt vanliga - stortrivs den här sommaren - regn, regn och en och annan soldag där emellan.


Stjärnflockan - en av mina favoriter - har börjat slå ut. Den fick jag av snäll granne för ett par år sedan, och den tycks trivas hos oss.


Idag fick det bli storstädning av hönshuset - kycklingarna måste ju också ha det midsommarfint!


De var väl måttligt intresserade - de hade det mysigt på utsidan. Där kan man ligga i en hög och vila i dagens sommarvärme och äta lite gott ogräs samtidigt......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar