onsdag 12 juni 2019

Regn, regn


och åter regn! Jag börjar lessna. Det finns hur mycket som helst att göra i trädgården, för att inte tala om all veden (fast nu är det inte mycket kvar att klyva! Fast den ska travas också.....), men hur kul är det när det regnar hela tiden och man blir dyngsur och fryser!


Rhododendronen gillar förstås regnet och blommar längre än vanligt i år.


Allt som växer verkar gilla regnet. Fast ampeltomaten är kanske inte så förtjust. Men den får stå ute - i växthuset får den inte plats.


Passionsblomman har fått årets första blomma utomhus. Den lyckades ju producera en blomma innan det fick flytta ut från växthuset för ett tag sedan. Och massor av knoppar har den!



Potatisen är överförtjust!



Det är inte bara blommor och grönsaker som tycks älska regnet - ogräset frodas bra mycket värre än vanligt. Och gräset växer i rekordfart - nu räcker det inte ens att klippa en gång i veckan!
Som sagt - det finns hur mycket som helst att göra i trädgården!


Kycklingarna är väl inte överförtjusta när det regnar. Fast det är ju roligare att vara ute än inne i hönshuset oavsett väder. Förresten kanske hönsmamman (jag alltså) kommer med något godis. Morötter till exempel. Eller ännu hellre majs förstås!


Till helgen blir de 6 veckor, och nu börjar jag tro att jag hade rätt från början - det är nog två tuppar och fem hönor. Fast jag kanske har ändrat mig i morgon..... Den vita är i alla fall en höna


och det här är garanterat en tupp!


En höna till tror jag........

Nu väntar jag på sol och lite värme. Gärna värme utan medföljande åskväder.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar