tisdag 19 februari 2019

Närbilder och poolliv


Jag roade mig med att försöka ta närbilder av det som blommar i trädgården. Det gick sådär....... 
Hibiskusen har kommit igång på allvar.


Bougainvillean växer som ogräs. Jag tror att det är ett ogräs här. Det är den inte hemma.........


Rosmarin i blom


och något vackert och okänt.


För första gången på en vecka strålade solen från en klarblå himmel på förmiddagen, så vi gick och satte oss vid poolen - nu har solen kommit så högt upp på himlen att poolområdet också får en släng av sleven. 


Fast bada - nej, det var det inte tal om! 13 grader hade poolgrannarna mätt vattentemperaturen till. Otänkbart för min del. I stort sett otänkbart för Tommys del också. Fast han är fortfarande inne på ett dopp i poolen innan det är dags att åka hem. Men i så fall måste det nog bli väldigt varmt och soligt de närmaste veckorna!


Supermåne - igen! Jag tycker att det verkar vara supermåne mest varje månad nuförtiden. Det här var vad vi såg av februaris supermåne.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar