fredag 23 december 2016

Dan före


dopparedan. Men något doppande blir det inte hos oss. Det blir ett litet, men naggande gott, julbord. Jag har lagat mat hela veckan känns det som. Och handlat. Och lagat mera mat. Nåja - jag kan inte påstå att jag har överansträngt mig direkt. Men nu är allt färdigt, och i morgon hoppas jag på sol och ljus så att jag kan ta en välbehövlig promenad innan det är dags att äta vårt lilla julbord!

Idag åkte vi till stugan en sväng - dags att fylla på ved. Och kolla fågelbordet. Det var tomt, och en massa fröer låg på marken. Någon - kanske en skata - har lyckast bända upp de små fönstren av plåt så att alla fröer rasar ut! Nu har vi försökt säkra det hela med träbitar och snören. Det ska bli intressant att se om skatan (?) lyckas nu!


Nu ska vår lykta på utsidan brinna hela julen och lite till. Min fulsöta tomte som jag fick av Monica och Per-Erik för sex år sedan har fått en bra plats vid ytterdörren. Tallriset är fortfarande lika fint som när jag plockade det.


Och resten av huslängan är julpyntad, och i kväll lyser den av ljusslingor och levande ljus i alla utelyktorna!


Nu är det bara timmar kvar till julafton. Om en liten stund har vi uppesittarkväll med Bingolotto, med hopp om att vinna någon miljon som tillskott till reskassan......

God Jul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar