söndag 17 mars 2019

Lång resa hem





Klockan 9 på torsdag morgon skulle taxin komma. Det gjorde den också, men innan dess skulle vi hinna packa det sista, äta frukost och diska och se till att allt såg snyggt ut, så klockan 6 ringde larmet.


I väntan på taxin - sista bilden på den underbara uteplatsen.......



Klockan 12 gick flyget, och efter fyra lugna och händelselösa timmar i luften landade vi på Arlanda strax efter 16.00. Annelie mötte oss och forslade oss och vår packning hem till sig, där vi skulle stanna övernatten innan fortsatt färd dagen efter. Barnbarnen hann vi också träffa förstås! Fast ingen bild lyckades jag få på dem! Det får jag ta igen nästa gång vi ses - i Gustavsfors förhoppningsvis!


Sonja bjöd på middag och kaffe och ost och vin som avslutning. Vi fick några timmars pratstund innan vi stupade strax efter 23! Nu är det snart Sonjas tur att bo i sin Spanienlägenhet ett tag......


Så fick vi skjuts till centralen i Stockholm, och efter en rörig och trång tågresa var vi framme i Laxå där Johanna väntade.


Chilli, som har bott här i tre månader, blev lycklig att se oss! Jag hade nog förväntat mig att han skulle sura ett tag, men icke! Han gick in i buren till och med - man skulle nästan kunna tro att han kände på sig att han skulle åka hem.......


Idun fick väldigt försenade julklappar - den mest populära var nog dinosuren. Fast jag trodde att den bara blinkade och gick när man tryckte på knappen. Hade jag vetat att den också hade ett skärande genomträngande läte hade jag nog inte köpt den! Men Idun var nöjd - det var väl huvudsaken!



Den lilla Gröna har fått stå inomhus under vintern och startade snällt på lördag förmiddag. Tre timmar senare


var vi hemma igen! Det var en lång resa, men värt det! Tur att vi fick middag hos Eva och Åke, för laga mat hade vi nog inte orkat.


Chilli hade fullt upp både länge och väl att nosa igenom hela lägenheten och kolla att allt var som det skulle innan han somnade i soffan mellan oss.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar