onsdag 6 mars 2019

2,8 km


Getingar här också? Ja - något slags getingar verkar det vara. De bygger bo på en planta utanför trädgården. Där kan de hålla sig tycker jag........


På väg till Mecadona. Det är en bit att gå, men det fixar vi, trots att vi har ont i ett ben, båda två. Det får väl bli VC när vi kommer hem kan jag tro. Nåja - vi är ju inte 20 längre, någon av oss........


På hemväg.......


Undrar om det är samma träd som finns i trädgården hos oss? Fast vårt är pyttelitet. Men frukterna ser likadana ut. Jag trodde att det kunde vara kumquat, men nu är jag lite osäker. Fint är det i alla fall. Och jag har tagit vara på några kärnor som jag ska sätta när vi kommer hem. Kanske de kan trivas i växthuset!



Så blev det ett stopp på "svenskpuben" innan vi gick hem. Där får man god vitlökspotatis till ölen..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar