tisdag 19 mars 2019

Från sommar till vår


Dagens första uppdrag - Röntgen på Dalslands sjukhus i Bäckefors. Dags att kolla upp ett av de onda benen. Det gick snabbt och lätt, och innan 12 var vi hemma igen. Förhoppningsvis kommer röntgenresultatet i morgon via VC........


Därhemma hade de första vårblommorna slagit ut medan vi var borta. 


Idag kom våren till Gustavsfors! Ja - det kanske har varit lite vår innan vi kom hem också - det vet jag inget om....


Efter byte till jobbarkläder åkte vi till stugan för att fixa växthuset efter vintern. Tältduken måste på, för senare i veckan ska vi åka och köpa mera virke och isolering (hönshuset måste vara färdigt om en månad, för då kommer våra kycklingar), och det får vi förvara i växthuset och plocka ut efterhand. Och än så länge finns där plats för virke - det är lite tidigt att börja plantera ut chili och annat spännande!


Men allra först kopplade vi på vattnet som har varit avstängt under vintern. Jag fick trassla mig ner i brunnen och ösa undan vattnet som alltid blir stående där vid den här tiden på året. Mina stövlar läckte alldeles förfärligt mycket - dags att köpa nya kanske? Men jag lyckades skruva dit pluppen som vi alltid måste skruva ur varje gång vi bommar igen för vintern, så nu har vi vatten i stugan igen!


Och så var det växthuset då. Med förenade krafter lyckades vi få tältet på plats. Nu ska det bara förankras i morgon så att det inte blåser sönder i vårstormarna!


Fika ute har vi varit bortskämda med den här vintern. Fast det var ju sommar där vi var! Men första fikan ute i vårsolen vid stugan är inte fel........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar