onsdag 23 januari 2019

Mera ljus åt folket!


En sådan skillnad det är när man tittar på vädret därhemma och här! Inte bara slipper vi minusgrader och snö - det allra viktigaste är nog ändå ljuset! Här går solen upp vid 8 - tiden och ner 18.15 - över 10 timmars ljus/dag. Hemma är det bra mycket mindre......... Jag önskar att alla kunde få så många ljustimmar som vi har här just nu - jag tror att de flesta skulle må bra av det. Jag vet i alla fall att jag gör det!


Igår var det ju en ovanligt molnig, blåsig och mörk dag. men idag sken solen, och jag tog en långpromenad  med kurs på marknaden. Tommy höll sig på strandpromenaden, han. Där sågs vi senare......


Parken från utsidan........


På marknaden var det fullt ös,  precis som förra gången vi var där. Jag handlade lite grönsaker bara - annat får vänta lite till. För visst finns det mycket att handla här, och otroligt billigt är det!


På hemvägen träffade jag Tommy som hade gått en bra bit längre än han hade tänkt sig. Vi satt en lång stund och tittade på alla marknadsbesökare som vandrade hemåt. En del hade nog fyndat - de verkade väldigt nöjda..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar