söndag 13 januari 2019

Ensam promenad


blev det för mig. Tommy ligger på soffan och nyser och hostar och snörvlar sedan i fredags - en ordentlig förkylning alltså. Låt oss hoppas att det stannar vid det, och att han repar sig så att vi slipper uppsöka läkare.


Tur för honom att han blev sjuk lagom till helgen - det är skidor på TV! Själv har jag tillbringat en hel del tid på altanen med en bok - inte helt fel! Fast idag blev det rätt varmt...... Vi har haft ett par kyliga dygn med bara ett par grader på nätterna och rätt svala dagar, men idag vände det och blev varmt och skönt igen.


Jag tog en ensam promenad ner till havet. Blåare än så här kan det väl inte bli,


och skönt var det i solen, och en mild västanvind kan jag tycka är helt OK!
Jag satt därnere vid strandpromenaden en bra stund och tittade på folk


innan jag tog en annan väg hemåt.





Ikväll gick solen ner efter 18, och jag tröttnar aldrig på den rosa färgen på himlen strax efter solnedgången!

Nu hoppas jag att Tommy repar sig snabbt. Och så hoppas jag att han inte har lyckats smitta mig. Fast det vore väl nästan ett under om jag skulle klara mig från den där förkylningen.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar