lördag 19 januari 2019

En annan väg.....


Det är rätt många dagar sedan vi var ute på upptäcktsfärd. Men idag var det dags. Och apoteket var vi tvungna att gå till, så det blev söderut på restauranggatan till att börja med. Där blev det stopp på Magani -


för första gången på 2 veckor!


Men hemvägen fick bli en annan än vanligt. 


Kurs mot havet förstås,


och många fina hus fick vi se på vägen.


Tur att det går nedåt ibland. Väldigt ofta går det uppför. Det är rätt backigt i La Mata........


Wow - så vacker!


Här var det stopp för bilar. Men vi fotgängare tog oss fram utan problem. Och fint var det här,


och favorithus hittade jag. Blått, och vitt!


Så var vi på stranden igen. Där var det lugnt idag. Inga surfare. Ingen som badade så långt vi kunde se. Men soligt och vackert var det.


På vag hemåt.....



Nu blir knopparna på mimosaträden större för varje dag som går. Nu väntar jag på att de ska börja slå ut - då blir hela La Mata alldeles gult!


Tommy tittade på skidskytte när vi kom hem. Själv slog jag mig ner på altanen med en bok i solen. Det är lycka det......

2 kommentarer:

  1. Jag har följt din blogg ett bra tag, så kul att följa ert dagliga liv :-). Ha det bra /Madeleine

    SvaraRadera