söndag 9 december 2018

Äntligen en icketråkdag!


Igår hade varken Chilli eller jag lust att gå ut. Vi har haft några riktigt grå, regniga och sura dagar nu, och igår var inget undantag. Chilli undvek att gå ut mer än nödvändigt, men att vara inomhus nästan hela dagen är tråkigt. Och inte får man mat hela tiden, trots att man tjatar. Men det får vara lite måtta - han har allt lagt på sig en del på sista tiden! Då får man alltså roa sig på annat sätt när man tröttnar på att sova. Hoppa upp och kliva runt på bokhyllorna till exempel.........Utan att riva ner något ömtåligt!


Idag fanns det äntligen några blå revor på himlen. Chilli försvann ut vid 7-tiden utan att ens tjata om mat som han brukar göra. Jag följde med Tommy till stugan - dags att lacka båtdelar igen, för nionde och näst sista gången! Därifrån tog jag en promenad hem, för första gången efter rätt många innedagar. Visst - man borde väl gå ut i vilket väder som helst, men ibland tar det emot mer än vanligt. Jag får väl ta igen stillasittandet om några dagar när vi har landat i Spanien......


Idag kändes det i alla fall riktigt skönt att vara ute en stund och röra på sig lite. Här har det avverkats - det luktar gott när man går förbi....


Molnen försvann mer och mer under dagen,


men oj vad dagarna är korta nuförtiden! Redan vid 15-tiden börjar det mörkna, och kvällarna blir långa, och jag blir trött tidigare och tidigare för varje dag. Nu ikväll fryser det på, och jag kommer att somna tidigt med promenad och frisk luft i kroppen.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar