tisdag 25 december 2018

Nästan över


Julaftonsmorgon och soluppgången är magisk! Dagen började med att Tommy drog igång en julstädning innan jag ens hade hunnit få på mig kläderna. Här finns en dammsugare - det är vi inte vana vid från de senaste vintrarna på Cypern! Tänk att man kan bli så glad över att hitta en dammsugare! Jag som dessutom avskyr att dammsuga - det är nog något av det tråkigaste som finns (näst efter att rengöra ugnen då.....), men jag behövde bara beundra den - Tommy skötte dammsugningen!
Så blev det några timmar i strålande sol på uteplatsen


innan vi flyttade in när solen försvann bakom hustaken. Dags att tända ljus......


och mera ljus.....


När det var mörkt och kväll lyssnade vi på svensk julmusik medan vi åt vår julmiddag. Skinkan saknades, men det gjorde inget!


Idag, juldagen, firar hela Spanien. Tommy tog en långpromenad framåt middagen - hela strandpromenaden norrut, ända till torget (och en bit till faktiskt). Han behövde reka lite, för i morgon är det onsdagsmarknad och dit ska vi gå. Kanske. Eller någon annan onsdag. Nu vet vi i alla fall var den är någonstans.
Jag stannade hemma med en bok på altanen. Mitt knä bråkar en del. Men det är säkert bra i morgon!

Så är julen nästan över. I morgon är det annandagen, men här är det ingen helgdag utan en helt vanlig dag. 

Bilden? En stor tavla över soffan här. Vi tycker att den är fin........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar