lördag 29 september 2018

Fyra veckor


är lite för länge att vara dålig. Men det är väl bara att bita ihop och vänta på bättre tider. Jag mår ju i alla fall bättre nu - hostan håller mig inte vaken på nätterna längre. Men tröttheten verkar jag få dras med ett tag till....... Och att vakna tidigt på grund av att jag har ont - ja, det blir en vana. Tur att vi har fantastiska soluppgångar här!


Häromdagen tog jag ju in alla pelargoner och räddade dem från frosten, men jag glömde  passionsblomman som jag fick i födelsedagspresent i juni! Som tur var hade den klarat två frostnätter, men nu vågar jag inte chansa - bara att klippa ner och flytta in! Sista blomman för i år........


I mina ljusa och pigga stunder lägger jag in chili. Men nu får det snart vara bra - resten åker in i frysen, och chiliplantorna i växthuset får gå till de sälla jaktmarkerna. Jag ser på Chiliklubben på FB att många tar in sina chiliplantor över vintern - det hoppar jag över. Jag är inte på plats och kan sköta om dem.....


Snart är allt utblommat vid Drömstugan, men än så länge lever höstastrarna. Jag plockade med mig en bukett - vi behöver få njuta lite av dem här hemma också........


Ja - inte är det så mycket vi ser till honom - Chilli. Han vill ut tidigt på morgonen, och sedan är han borta hela dagen ända tills det blir mörkt på kvällen. Då kommer han - utsvulten! Sedan ska det kelas och sovas........


Så var det bestämt - i år blir det Spanien! La Mata närmare bestämt. Idag bokade jag, så om 2,5 månad åker vi söderut.......


Hit! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar