söndag 19 augusti 2018

Födelsedag och kusinträff



Oj vilken helg det blev! Bara roligheter, hela tiden!


Eva fyllde 80 på lördagen. Någon fest skulle det inte bli, men det blev det väl i alla fall!


Kaffe och tårta. Och vin. Och så småningom kräftor. Snacka om festligt!


Och så kul det var att träffa Niklas och Annica igen efter rätt många år.


Och Jonas!
En väldigt trevlig kväll fick vi, och sen blev den också........

Fast lag gick och lade mig lite tidigare än alla de andra - jag fick meddelande från kusinen Agneta under kvällen. Hon och hennes Anders passerar Gustavsfors på söndagen och ville titta in en sväng.........


Så mysigt att träffa dem igen! Det var nästan precis tre år sedan sist konstaterade vi!


"Night and Day" - så kallade vi oss när vi var barn och träffades ett par gånger om året, alltid lika efterlängtat! Vi bodde långt ifrån varandra - Agneta och hennes familj i Eskilstuna, och jag och min familj i Ed i Dalsland. Men varje påsk var helig - då kom Agneta med mamma och pappa och småbröder till Ed, och vi hade flera dagar tillsammans! Så mycket vi har att prata om, min kusin och jag! Så många gemensamma barndomsminnen vi har. Vi måste ses lite längre tid nästa gång - två timmar är alldeles för kort tid............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar