torsdag 2 augusti 2018

Högt upp


Morgonskörd. Nu börjar det bli rätt mycket att skörda, så nu får jag ta med något att bära i när jag går och öppnar växthuset på morgonen. Det mesta av morgonskörden gav vi bort idag......


Kvällsskörd. Det mognar rätt mycket tomater under dagen, trots att vi har haft lite moln och småkyligt - som mest 27 grader! 

Blåbärsbusken täckte jag över för ett tag sedan. Våra fåglar gillar blåbär. Men det gör jag också, och jag ville ha dem ifred för en gångs skull. Men sedan har jag glömt att kolla om de har börjat mogna, så det gjorde jag idag. Oj så mycket blåbär! Det här är bara lite av dem som jag plockade när jag gläntade lite på övertäckningen! I morgon får jag ta av alltihop och plocka resten! Dessutom finns det en hel massa omogna blåbär kvar........


Chilli börjar bli stor tror jag. Han tar längre och längre turer i skogen och hör inte (eller vill inte höra!) när jag ropar på honom. De två sista dagarna har han inte dykt upp förrän långt frampå dagen, och inte är han hysteriskt hungrig då heller. Han skaffar kanske mat på egen hand........


Frampå eftermiddagen kom han in och åt . Och kelade lite. Och sedan hittade han en ny plats att sova en stund på. Lite högre upp än vanligt......


Morgondagens fredagsmys är förberett!


Jaha - dags att sova igen. Och gärna ligga högt upp..........
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar