tisdag 10 november 2015

Välsignat mild ickefavorit



Dags för influensavaccin! Det klarade vi av idag. Här ska inte has någon influensa inte! Fast innan dess var jag och klippte mig i Torslanda. Nu får det vara bra med frisörbesök här hemma för i år. De har väl duktiga frisörer på Cypern också kan jag tro.......

När allt det där nödvändiga var klart hade vi väldigt gott om tid innan nästa färja gick, så vi tog en sväng i hamnen på Hälsö. Trots att klockan bara var lite över två så var solen på väg nedåt med god fart.



Utsikt från Hälsö hamn - mot Björkö


och mot Öckerö.


Vilket välsignat milt höstväder vi har fortfarande! Jag hoppas att det håller i sig en dryg månad till. Kanske slipper vi byta till vinterdäck i år också?


Vid 15.30 var vi tillbaka på Rörö igen. En liten stund senare gick solen ner på allvar. Kvällarna är kolmörka och lååånga. Jag blir trött väldigt tidigt. Det är inte min favoritårstid, det här. Och november är väldigt lång och mörk...........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar