torsdag 17 juni 2021

För varje dag som går


repar sig Tommy mer och mer. I helgen kände han sig såpass OK att han ville följa med till stugan för att se hur där såg ut efter nästan tre veckor. Vid den här tiden på året hinner det hända en hel del på den tiden. Visserligen tar jag bilder varje dag när jag är där och visar honom när jag kommer tillbaka hem, men det blir ju inte riktigt samma sak som att se det med egna ögon. För säkerhets skull tog vi med rollatorn, men den behövdes inte - han vandrade runt i trädgården med kryckorna! Och att komma i och ur bilen gick väldigt bra!


Nog händer det grejor här! Moses brinnande buske har börjat slå ut.


Hortensiorna vi fick av Fredrik som han planterade i slutet av april med mycket möda växer så det knakar!


I lilla landet kommer pioner (med knoppar!), liljor och funkia


och i växthuset har både tomater, chili och gurka satt fart.


Kanske, kanske att det kan bli lite äpplen på Tommys födelsedagsträd som han planterade för drygt 5 år sedan! Det har vi fått vänta på, men så är det visst med äppelträd - det tar några år innan de bär frukt.


Idag på förmiddagen plockade jag fram den nya gräsklipparen och tog ett tag närmast huset. Och upptäckte att det går att styra farten när man ska använda den självgående funktionen! Då blev jag väldigt belåten!


Väldigt förvånad blev jag över att en av våra Portugalpelargoner redan har börjat blomma!


I eftermiddags åkte vi till vårdcentralen i Bengtsfors - nu har det gått tre veckor sedan operation och agrafferna ska bort! Distriktssköterskan var nöjd - allt såg bra ut! Tommy var också nöjd......


Vi firar med årets första svenska jordgubbar ikväll.......







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar