lördag 11 juli 2020

Hönor? Eller tuppar?


Så har min födelsedagsblomma kommit igång på allvar. Den fick jag av Johanna och Micke på 70-årsdagen, och två år senare har jag lyckats övervintra den, och den växer som ogräs!




Rosorna behöver nog bara liite mer sol - då kommer de att slå ut helt!


Jaha - igår upptäckte jag att tre av våra superfina och snälla hönor inte alls är hönor, utan tuppar! Ett par av dem hade vi väl varit lite tveksamma till på sista tiden....... Men igår morse hade de galtävling, de där tre! Hönor gal inte. Det var tre tuppar. Det kan vi inte ha. Mn det var inga problem när jag kontaktade säljaren - vi fick komma dit och byta våra tre tuppar mot tre hönor. Nu hoppas vi att det blir rätt den här gången. Smidigt gick det att skola in de nya idag - vi släppte ut dem i hagen och de gick själva in när de tyckte att det var dags!


Vår vita Agda struntar i allt utom sin enda lilla ekoäggskyckling! Den växer och frodas och är nästan två veckor gammal nu, och den börjar ändra färg från gul dunboll till vit dunboll. Väldigt snart är den inte en söt dunboll utan en ful kyckling på tillväxt.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar