lördag 14 september 2019

Besök och bus


Inte är det så mycket som blommar längre här hos oss. Men äntligen har höstanemonerna börjat slå ut. Dem har jag väntat på, och jag blev inte besviken - de är så fina!


I torsdags kom Eva och Åke och deras lilla Vilda och hälsade på oss. Så kul - vi har inte setts sedan de flyttade i slutet av maj! Två mysiga dygn fick vi tillsammans.


De tyckte att våra höns var jättefina, och det är de ju! Eva hade gärna tagit med sig tuppen hem - hon tyckte att han var väldigt ståtlig! Men var skulle hon göra av honom? Han får nog stanna hos sina damer ett tag till.....

Eftersom Eva och Åke bodde i vår lägenhet missade de de roligaste upptågen som Lille Miss (ja, Lillis alltså) hittade på. Han blev överlycklig när jag äntligen kom hem efter flera timmar i lägenheten, och dessutom lyckades jag ju få med mig en hungrig Chilli in. Lekdags!


Hmmm...... den där har jag missat. Måste undersökas.


Rätt kul faktiskt......


Tv:n kanske man också skulle kolla lite närmare.



Tja - lite vinglig kanske....


Nä - dags att vila!

Tur att man är snabb med kameran ibland! 

Ja - sjövild är han vår lille nykomling......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar