måndag 25 juni 2018

Ny vecka......


Så var då midsommarhelgen  över, och dagarna börjar bli kortare, för sommarsolståndet klarade vi också av häromdagen. Men det dröjer ett tag innan vi börjar märka skillnaden som tur är - ännu har vi en hel del sommar kvar att se fram emot!


Med midsommarens avslutning kom också värmen tillbaka - härligt! Det tyckte liljorna också, för de slog ut!


Rosorna blommar mer än någonsin i år - undrar om det var för att jag glömde klippa dem i våras?


Växthuset liknar en djungel mer och mer för varje dag som går. Snart får jag problem att ta mig in för att vattna och rensa. Jag tror att jag måste frisera tomaterna lite...... Och de där pyttesmå blomkålsplantorna som jag satte ut där i våras är monsterstora! Aldrig mer blomkål i växthuset - snart åker de ut!


De största tomaterna är en bra bit längre än jag.....


Det går åt en del vatten här vid Drömstugan!

Ny vecka - nya händelser - nya människor. Det blir nog intensiva dagar även denna veckan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar