söndag 10 januari 2021

Och så blev det vinter.......


Först blev det kallt. Och vindstilla, så att vi kunde inviga vår eldningstunna


och bränna upp den där kassen med gamla papper som har stått och samlat damm alldeles tillräckligt länge nu. Jaha - där försvann bland annat mina gamla betyg och intyg. Fast dem behöver jag inte längre. Jag ska inte söka jobb någon mer gång. 
När vi ändå höll på passade vi på att elda upp lite annat skräp som har samlats i en hög under en gran. Det är kul att elda! Det bor nog en liten pyroman i mig tror jag. Dessutom blir det varmt och skönt om man står nära elden!


Kräftor har vi längtat efter ett tag nu - det var längesedan sist! Lille Miss vaknade direkt ur sin djupa slummer när han kände lukten. Visst fick han smaka, men han var inte så intresserad. Han tyckte nog att de var för salta eller något....


Idag vaknade vi till ett ljust landskap. Det har snöat en hel del i natt. Alltså fick vi ta en sväng till Drömstugan för att borsta bort snön från växthustältet. För mycket snö - då rasar det ihop. Det har vi varit med om en gång - det räcker!  

Nog är vår lilla röda stuga fin, klädd i snö och med blå himmel och gröna träd som bakgrund?


Hemma var det också vackert. Jag gillar inte snö egentligen, men den är ett fint avbrott i allt det gråa och mörka som vi har fått stå ut med alldeles för länge nu!


Och tänk - solen värmde faktiskt! I alla fall lite......







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar