söndag 17 januari 2021

Alldeles perfekt ju!

 

Häromdagen fick vi paket från Johanna med varsitt par hemstickade raggsockor! Inte bara var de väldigt snygga - de var varma också. Alldeles perfekt ju,


för nu har vi fått snö. En hel del snö faktiskt. Dessutom har vi haft några riktigt kalla dagar med nedåt 15 minusgrader. 


När det så småningom slutade snöa åkte vi till stugan för att rädda växthustältet - igen! En snövall vid infarten gjorde att vi fick ta bra fart för att komma igenom. Jaha - Tommy fick rädda tältet själv - jag fick hämta snöskyffeln och börja skotta. Det var ett tag sedan jag gjorde det insåg jag. Det måste ha varit 2012 när vi tillbringade julen i Drömstugan innan vi äkte till Thailand. Efter det har jag knappt ens sett någon snö. Men det var bara att bita ihop och kämpa på. Riktigt mycket snö var det!


Trots kyla, som definitivt inte är min förtjusning, har det blivit en och annan promenad - jag har ju order om det från sjukgymnasten, så det är bara att lyda. Och visst är det vackert med snö och sol från en närmast klarblå himmel. Fast får jag välja så föredrar jag allt grönt i stället för allt det kalla vita.....


 



Några eldsjälar har skottat hockeyrinken och spolat vatten i flera dagar - det fryser fort nu! Nu kan man åka skridskor där, och spela hockey om man känner för det. Vi hoppar över, men barn och ungdomar är glada - det hör vi ända hem till oss!



Skönt att sätta sig vid dukat bord efter en kylig promenad! Tommy fixade maten. Och väldigt gott var det!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar