onsdag 3 januari 2018

Alla sorters väder


man kan tänka sig hade vi idag. Ja - inte snöstorm och drivis, men annars lyckades vi väl klara av det mesta: Regn, sol, störtskurar, åska och så en fin regnbåge! Den fick jag syn på när jag kom ut från Metro och var på väg hemåt. Som tur var klarade jag mig från skyfallet som kom frampå eftermiddagen - jag hann hem! Och vem klappar mig på axeln utanför porten om inte Birgit, grannen (de senaste två åren! Ja - hon bor inte så himla långt bort det här året heller faktiskt!) Vi fick en pratstund hemma hos oss innan hon vandrade hemåt, och fler ska det bli! Undrar om hon hann hem innan skyfallet? Tror faktiskt inte det.....


En stor del av gatan var översvämmad en liten bit ifrån oss. Stopp någonstans kanske, för så mycket hade det faktiskt inte regnat då. Jag fick i alla fall ta en omväg.


Det omväxlande vädret fortsatte resten av dagen och ska visst göra så ett par dagar till innan sol och värme kommer tillbaka. Men vi klagar inte - det är bra mycket bättre än hemma har vi förstått........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar