söndag 5 november 2017

Inte idag


utan igår var det fullmåne. Men då syntes den inte bakom alla moln. Den är nästan lika full idag tror jag......

Jag har haft en riktig innedag idag, Tommy åkte till stugan för att kratta löv - i tre timmar. Man krattar rätt mycket löv på tre timmar. Men klart är det inte - inte riktigt. Och lite löv till lär rasa innan det är senhöst och lövfritt. 

Jag tog mig an alla sängkläder och andra textilier från stugan som vi tog hem igår. Allt ska tvättas - lakan, täcken, kuddar, handdukar, dukar - you name it! Dessutom hade jag allt som fanns i båten kvar att tvätta - det har legat i sopsäckar i klädkammaren alldeles tillräckligt länge nu. Allt blev inte klart, men i morgon kanske...... 

Så är det söndagskväll - nu igen! Veckorna rusar tycker jag........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar