lördag 31 juli 2021

Men herregud


- visst är väl den där bilden fin!? Rosen är supervacker, och bilden är väl rätt lyckad, men


över 1000 likes och 32 delningar så här långt? 

Jag gick med i en grupp (Allt om rosor) på FB för någon vecka sedan, och lade ut min bild på vår fina ros som vi hade väntat på ett tag. Det rasslade iväg där kan man säga............


Lille Miss hittade upp på taket och in på vinden. Det är inte hans revir - det tillhör Store Miss. Men Store Miss är borta sedan 10 maj, så nu tyckte väl Lille Miss att han kunde utforska det där spännande stället.


Skördetid. Grävlingen har förstört vår lökodling, så det var lika bra att ta upp löken innan han förstör ännu mera.


I växthuset är det djungel som vanligt vid den här tiden på året. Fast letar man i djungeln så hittar man en och annan tomat, och sockerärtorna har tagit fart på allvar!


OS pågår ju som bäst nu. Själv bryr jag mig inte så mycket, men Tommy vill gärna se fotboll och handboll och lite annat smått och gott. Alltså fick vi ladda ner Discovery+, koppla ihop tv:n med datorn och titta den vägen. Det går bra. För det mesta i alla fall..........


Medan Tommy tittar på handboll klockan 9 på morgonen går jag ut och kollar vad som har hänt under natten. En otroligt vacker daglilja har slagit ut. Vad den heter her jag ingen aning om.........


Lille Miss följer mig i hälarna på morgonen när jag går runt i trädgården. Han gillar det här landet. Jag gillar inte att han gnager på liljorna.........


Idag har vi haft arbetsdag, Jag har städat Drömstugan, och Tommy har städat uthusen. Nu har han återhämtat sig så bra att han fixar det. Fast det där med att lyfta och bära tunga grejor är förbjudet - det får jag påminna honom om!


Lille Miss gillar inte riktigt det där med städning - han måste nosa sig igenom allt som är nytt och inte står där det har stått innan. Det tar sin lilla tid.........


Båda kryckorna! Nu börjar Tommy glömma åtminstone den ena kryckan någonstans och inte veta vad han har den. Ibland glömmer han båda - på olika ställen. Det ser jag som ett friskhetstecken!























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar